DIY Lakberendezés Webáruház
http://diylakberendezes.hu
A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Csurgó Rita egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett DIY Lakberendezés Webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza. Amennyiben a webáruház felhasználója (a továbbiakban: Felhasználó vagy Vevő) a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni és vásárolni szeretne, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Ezt a megrendelés során a megfelelő jelölő négyzet kiválasztásával teheti meg.
Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között. Ha a Felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait, nem adhat le megrendelést sem. A Felhasználó a megrendelés leadásával az ÁSZF minden pontjával egyetért, és azt kötelező érvényűnek tekinti. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek).
A Szolgáltató adatai
Név: Csurgó Rita ev.
Székhely: 1118 Budapest, Rétköz u. 18. (levelezési cím)
Nyilvántartási szám: 53580173
Nyilvántartásba vevő hatóság: Belügyminisztérium
Ker. tev. nyilvántartási száma: 6672/2019/B.
Adószám: 69715068-1-43
Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank 12011186-01680610-00100009
Kapcsolattartó: Csurgó Rita
Telefon: +36 30 829 2744 (H-P 10h-17h)*
Email: webshop[kukac]diylakberendezes[pont]hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Cég: PWS Online Kft.
Székhely: 9011 Győr, Szikes út 25. (nem ügyfélszolgálat)
Adószám: 27457993-2-08
E-mail cím: info[kukac]pws-server.net
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webáruházban megjelenített termékek kizárólag online vásárolhatóak meg, üzletben történő értékesítést a Szolgáltató nem folytat. A termékek jelentős része nincs készleten, így azok nagykereskedő partnerektől illetve közvetlenül a gyártótól kerülnek beszerzésre. Ezen termékek mellett a "Rendelhető" felirat szerepel. A "Készleten" lévő termékek azonnal rendelkezésre állnak.
A honlapon keresztül megvásárolható termékek jellemzőit és vételárát a terméket bemutató oldal tartalmazza. A termék mellett feltüntetett ár a bruttó ár, amely 0% áfát tartalmaz (AAM). Az ár nem tartalmazza a termék kiszállításával járó esetlegesen felmerülő költségeket.
A Szolgáltató a termék vételárának változtatásának jogát fenntartja. Az új vételár a honlapon történő megjelenésének napján lép hatályba.
A termékek adatlapján megjelenített képek időnként eltérhetnek a valóságostól, és bizonyos esetekben csak illusztrációként szolgálnak.
A megrendelés menete
Regisztráció
A rendelés nem regisztrációhoz kötött, azonban a regisztrált vásárlók egyszerűbben rendelhetnek újra és igénybe vehetik a webáruház extra szolgáltatásait.
A regisztrációhoz a regisztrációs űrlap kitöltése, majd elküldése szükséges, ezután a regisztrált felhasználó belépve a webáruházba könnyedén leadhatja megrendelését.
A regisztráció nélkül vásárlóknak is ki kell tölteni a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat. Ennek elmaradása esetén az adásvételi szerződés nem jön létre. A Szolgáltató a termék megrendelését nem fogadja el, illetve azt nem köteles teljesíteni, amennyiben a kitöltött adatlap nyilvánvalóan hibás vagy valótlan adatokat tartalmaz. Erről a Felhasználót az általa megadott elérhetőségen keresztül értesíti.
Vásárlás
A Felhasználó a megvásárolni kívánt termékeket a Kosárba gomb megnyomásával tudja a kosárba helyezni. A készleten nem lévő termékek mellett az Elfogyott feliratú gomb látható, ezek az adott pillanatban nem kaphatóak. Előfordulhatnak olyan termékek, ahol méretet/kiszerelést/színt lehet választani, ezt a lenyíló menü segítségével lehet megtenni. A termék darabszámát szintén a termék oldalon lehet meghatározni.
A megrendelés során tett adatbeviteli hibákat a megrendelés véglegesítéséig módosítani, javítani lehet. A rendelés összefoglaló oldalon a kosárba rakott termékek törölhetőek vagy mennyiségük változtatható.
A megrendelés elküldése előtt a Felhasználó kiválaszthatja a fizetési és szállítási módokat, majd a „Megrendelés véglegesítése” gomb megnyomásával tudja rendelését elküldeni a Webáruház részére. Ez csak abban az esetben lehetséges, ha a Felhasználó elfogadja az ÁSZF-et és az Adatvédelmi nyilatkozatot.
Visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználó által leadott megrendelésről egy automatikus visszaigazolást küld a megrendelésben megadott email címre. A visszaigazoló email tartalmazza a megrendelt termék(ek) megnevezését, vételárát, illetve a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat. A visszaigazoló email elküldése az ajánlat elfogadását jelenti, és ezzel az adásvételi szerződés létrejön.
A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja.
Ha a Felhasználó a visszaigazoló email-üzenetben szereplő adatok tartalmában hibát észlel, vagy egyáltatán nem érkezik meg az automatikus visszaigazoló email, azt 24 órán belül jeleznie kell a Szolgáltató felé. (Előfordulhat, hogy a visszaigazoló email a „Spam” mappába érkezik, ezért javasolt ennek az ellenőrzése is.)
Fizetési módok
- Utánvétes fizetés
- Banki átutalás
- Kártyás fizetés
Amennyiben a Felhasználó banki átutalást vagy kártyás fizetést választ, a készlet ellenőrzése után egy díjbekérő kerül kiküldésre, amelyet a választott módon kiegyenlíthet.
Szállítási lehetőségek és azok költségei
- Futárszolgálat: A webáruház csomagjait futárszolgálat (MPL) viszi házhoz. A kiszállítás költsége 1.990.- Ft/csomag.
- Személyes átvétel: Futashoz.hu Shop 1118 Bp. Torbágy utca 13. (Kizárólag az előre kifizetett rendelések esetén vehető igénybe!)
25.000.- Ft feletti megrendelés esetén a szállítás ingyenes.
Egyes termékek kiszállításának költsége eltérhet a normál szállítási díjaktól. A felmerülő plusz költségek a termékadatlapon külön feltüntetésre kerülnek.
A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja. Az új díj a honlapon történő megjelenésének napján lép hatályba.
Megrendelés teljesítése
A kiszállítás időtartama normál esetben 3-7 munkanap. Amennyiben a szállítás várható ideje ettől eltérne, a Szolgáltató erről köteles a Felhasználót értesíteni. Vannak olyan termékek, amelyek megrendelésre készülnek, ezek szállítási ideje hosszabb lehet, a várható idő a termék adatlapján feltüntetésre kerül. A megrendelt termékek kiszállítása együtt történik, így – ha más megállapodás nem születik – a hosszabb szállítási idővel rendelkező termék az irányadó a várható kiszállítás időpontját illetően.
Banki átutalással ill. kártyás fizetés esetén a szállítási határidő a termék vételárának és a szállítási díjnak a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásának napján kezdődik.
A szolgáltató köteles tájékoztatni a Felhasználót abban az esetben is, ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, felkínálva esetleges csereterméket vagy más opciót. Felhasználó ezen tájékoztatást követően elállhat a szerződéstől vagy módosíthatja megrendelését.
Elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó (fogyasztó) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztó indoklás nélküli elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztónak minősülő Felhasználó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy az ITT LETÖLTHETŐ nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. A beküldött nyilatkozatban fel kell tünteni a Felhasználó (a webáruház kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges) adatait, a vásárlás időpontját, illetve információkat az adott termékről.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A határidő 14 nap. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy ezen jogát jogszerűen gyakorolta.
Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy az általa a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Ha a fogyasztó jogszerűen eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A jogszerűen gyakorolt elállás esetén a Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a Felhasználó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött terméket nem köteles átvenni.
A Vevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
A termék visszaküldésével járó költségek a Felhasználót terhelik.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Illetve – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére az elállásra nyitva álló határidő lejárata előtt megkezdte és a fogyasztó azt követően gyakorolja felmondási jogát – a fogyasztó köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit.
A Felhasználó nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Részletes szabályozás:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (együtt fogyasztási cikkek) eladása esetén.
A Vevő az alábbi jótállási igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat
Érvényesítési határidő:
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető az alábbiak szerint:
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vevő részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vevő a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A kijavítás kezelésekor a Szolgáltatónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Vevőt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vevő eltérő rendelkezése hiányában Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Szolgáltató köteles a felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Szolgálatató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, de a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállást a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályozza, melynek teljes szövege INNEN letölthető.
Kellékszavatosság
A Felhasználó a hibás teljesítés esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Választás szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó maga viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Kellékszavatossági igény érvényesítésének határideje:
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A Felhasználó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésnek a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
A termék hibája esetén a Felhasználó választása szerint a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A termékszavatossági igényt kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A jótállási és a szavatossági igények kizárólag a vásárlást igazoló számla bemutatása mellett érvényesíthetőek.
Egyéb felelősség
Amennyiben a Szolgáltató weboldala más weboldalakra is vezet, azon honlapok működéséért a Szolgáltatót semmilyen felelősség sem terheli. Továbbá, amennyiben más honlapok a Szolgáltató termékeiről a jelen honlapon lévő információktól eltérő információkat tartalmaznak, azon információkhoz kapcsolódóan a vállalkozást semmilyen felelősség nem terheli.
Semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a webáruházhoz való internetes csatlakozás miatt következett be, a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Szolgáltatót kártérítési kötelezettség nem terheli.
Személyes adatok biztonsága
A webáruházban megadott személyes adatok felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. A megadott személyes adatok kezelése bizalmasan történik, azokat a Szolgáltató kizárólag a rendelés teljesítésének céljaira használja fel, a megrendelés feldolgozásához szervesen nem kapcsolódó indokból harmadik félnek semmilyen formában nem kerül átadásra!
A megrendelt áruk kiszállítása érdekében a következő adatok kerülnek a szállítmányozó cég rendelkezésére:
- átvevő neve (szállítási címből)
- cég neve (szállítási címből)
- a teljes szállítási cím
- a megrendelés összege (utánvét esetén)
- megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége.
Partnercég által forgalmazott termékek megrendelése esetén, a megrendelt áruk kiszámlázása érdekében a következő adatok kerülnek a partnercég rendelkezésére:
- megrendelő neve
- cég neve
- számlázási cím
- megrendelt termékek megnevezése és mennyisége.
(Ezeknél a termékeknél a "Partnertermék" megnevezés szerepel)
Részletes adatvédelmi tájékoztató >>>
Szerzői jogok
A Szolgáltató honlapja szerzői jogvédelem alatt áll. Ennek megfelelően a nem jogosult által nem használható fel semmilyen, a honlapon található szöveg, fénykép, ábra, vagy egyéb, szerzői jogvédelem alá eső alkotás.
Panaszkezelés
Amennyiben a Felhasználónak a termék vásárlásával kapcsolatos bármilyen problémája merül fel, a Szolgáltató felé panasszal élhet. A Szolgáltató a Felhasználó panaszát haladéktalanul megvizsgálja, és annak eredményéről a Felhasználót értesíti.
A Felhasználó szóban vagy írásban, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve annak érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás 30 napon belül megválaszolja, és amennyiben nem ért egyet a panasszal, az elutasítást megindolkolja.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató 5 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A jegyzőkönyv tartalmazza:
- Vevő neve, lakcíme;
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
- a panasz részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke
- a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és (szóbeli panasz kivételével) a fogyasztó aláírása
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Amennyiben a panasz rendezése a kivizsgálást követően sem történik meg, a Felhasználó az alábbi fórumokhoz fordulhat a jogérvényesítés érdekében.
- Lakóhely szerinti fogyasztóvédelmi hatóság: a fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
- Lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti illetékes Békéltető Testületek. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 Fax: 06-72-507-152 E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu |
Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: eva.toth@bmkik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870 Fax: 06-46-501-099 E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 99. I. em. 111. Telefonszám: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu |
Csongrád Megyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 Fax: 06-62-426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Fejér Megyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 Fax: 06-22-510-312 E-mail: fmkik@fmkik.hu |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 Fax: 06-96-520-218 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 Fax: 06-52-500-720 E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu |
Heves Megyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszám: 06-36-429-612 Fax: 06-36-323-615 E-mail: hkik@hkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszám: 06-34-513-027 Fax: 06-34-316-259 E-mail: szilvi@kemkik.hu |
Nógrád Megyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu |
Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszám: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-474-7921 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu |
Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. Telefonszám: 06-82-501-026 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail: bekelteto@szabkam.hu |
Tolna Megyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu |
Vas Megyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 E-mail: vmkik@vmkik.hu |
Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116. Telefonszám: 06-88-429-008 Fax: 06-88-412-150 E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu |
Zala Megyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu |
- Bíróság: Felhasználó jogosult a jogvita rendezése érdekében bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Amennyiben a Vevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem szeretne bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezési péatformot, amely itt érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
A Vállalkozás jogosult jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani.
Vonatkozó jogszabályok:
Amennyiben a honlapon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozóan más jogszabály lép hatályba, ezen új jogszabály válik irányadóvá az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben.
Budapest, 2022.09.01.